Wednesday, April 15, 2009

dah tertidur

Dah tertidur... tok, tok, tok! "A..a.. siapa?" Siapa pula yang mengacau saat-saat ni... Tegang betul leherku. Dah lama tertidur. "Masuk le...pintu tak berkunci.." Tak ada pula yang masuk. Agaknya aku ngigau. Aku gosok mata yang masih berpinau-pinau. Em... nampaknya sudah cerah. Aku mesti bangun dan pastikan embun tak jatuh dulu. Yang pasti aku tunaikan kewajipanku. Pasrah pada hari kelmarin dan bertekad pada hari ini... Aku akan mulakan langkah yang lebih kemas agar tak terpelecok semasa berjalan. Luka di lututku masih belum sembuh. Kalau aku jatuh lagi hari ini pasti bertambah parah. Luka padaku satu yang buruk. Walaupun dah sembuh namun parut tetap kelihatan. Mencacatkan. Ah! Matahari dah mencuri masuk ruang kamarku. Sejalur barisan lurus memanah tajam di tempat aku terpaku. Aku harus beredar sekarang. Bergerak sepantas sinar mentari ini... Ayuh.... sekarang....

1 comment:

Unknown said...

cikgu lena! cikgu lena! cikgu lena!